Crosscamp

Hitta träningsglädjen, inspireras och få resultat med Crosscamps utbud av gruppträning. Pulstränings Crosscamp har blivit en populär tradition höst och vår. Träningsperioden sträcker sig över 6 veckor och är maxad med härlig funktionell träning. Syftet med Crosscamp är att du ska få inspiration och motiveras att hålla igång din träning regelbundet på ett enkelt sätt. För träning ska vara rolig, enkel att genomföra och anpassad utifrån dig!

Jag har ett Holistiskt perspektiv på träning, vilket innebär att jag ser till hela kroppens funktion som en helhet och kroppen som en enhet, vilket kommer att ge dig goda förutsättningar till att få en bättre funktion och rörelse i kroppen. Jag integrerar rörlighetsträning i min fysträning för att få effektiva resultat. Det innebär att dina fötter, höfter, rygg och bröstrygg och nacke får mer av det dem behöver för att fungera så bra som möjligt. Har du problem med en ond rygg, krånglig axel eller ett ont knä är mitt tips att boka en PT tid med mig för att komma tillrätta med problemet.

Vi drar igång måndag 9/9 och anmäler dig gör du i formuläret här.
OBS! Begränsat antal platser i klasserna. Schemat för Crosscamp ser du till höger.

Samlingsplatserna på de olika utomhusklasserna uppdateras regelbundet på Pulstränings FB sida några dagar innan klassen ska starta. Har du inte Facebook så ordnar vi informationen på annat sätt, skriv i anmälan så att vi vet. Det är av betydelse att du skriver i anmälan vilka klasser du vill anmäla dig till, då det finns ett maxantal och ett minsta antal deltagande/klass.

Du väljer själv vilka pass du vill anmäla dig till. Välj 2 klasser eller fler så har du förtur till platserna i respektive klass. För bästa resultat och utveckling rekommenderas minst 3 pass i veckan. 

 Pris

En klass/v 990 kr 
2 klasser /v 1600 kr
3 klasser/ v 1990 kr
Hela Crosscampets utbud under sex veckor (24-42 pass), 2500 kr

OBS! Pris för kurserna Combat training och GRL Power kostar 750 kr.


crosscamp ingår i kickstart

Vill du gå ned i vikt, minska din stress och komma igång med regelbunden träning?

Då ska du anmäla dig till vår Kickstartgrupp som startar parallellt med Crosscamp. Under 8 veckor jobbar vi tillsammans där vi finner balans mellan en näringsrik kost, sömn, regelbunden fysisk aktivitet och stresshantering. Gruppträningen i Crosscamp ingår som utbud i Kickstart-konceptet. Läs mer under Kickstart.

Klädsel för klasserna

Inomhusklasserna har vi i vår PT-studio på Telegrafen, Källgatan 9. Utomhusklasserna utgår från olika platser (rapporteras på pulstränings fb sida) och då gäller oömma kläder, löparskor samt handskar och ev. mössa. Ta med överdragskläder som du kan ta på dig innan och efter passet så att du håller dig varm samt en vattenflaska. 

info Anmälan

Vi tar kontakt med dig om det uppstår några förändringar i schemat, innan startdatum. I och med att vi kommunicerar via Facebook så behöver du gå in och ”Gilla” Pulsträning på FB blir du uppdaterad med vad som händer och var vi samlas inför de olika passen. Kickstart ingår!

Anmäl dig här

Nu kör vi!
Åsa med instruktörsteam

  schema

  Måndag

19:15-20:00 Crossfit

  Tisdag

11.30-12.00 Energy Boost   18:15 Kickstartgrupp

18:50-19:30 3D HIIT 

  Onsdag

16:15 GRL Power 

17:45-18:30 Combat training

 18:45-19:30 Funktionell 3D Cirkel

19:45-20:15 Mobility

  Torsdag

19.30-20.15 Runhappy

  Fredag

  Söndag

16:15-16:55 Familjeträning Färsjön 

17:00 BOOTCAMP Färsjön

  Klassbeskrivningar

Funktionell 3D-Cirkel

Ett helkroppspass där både styrka, snabbhet & kondition mixas i roliga effektiva serier och stationer. Vi jobbar i effektiva och smarta övningar som skapar rörelse i fötter, höfter och bröstrygg. Få bättre styrka, kondition och funktion i ett fartfyllt pass. Det är rolig och inspirerande träning när den är som bäst! Alla, oavsett nivå, kan vara med då övningarna alltid kan göras tyngre och lättare. Start 11/9 kl. 18:45-19:30. 

  Telegrafens PT-studio 

Girl Power 

Varierad funktionell träning med inslag av självförsvar. Alla tjejer, 13-17 år, kan vara med och träna utifrån sin nivå. Vi använder bl.a boxhandskar, medicinbollar och fria vikter. Mycket skratt, puls och roliga övningar utlovas. Tillsammans är vi starka! Prova på första passet, max 16 st. Start 12/9 kl. 17:45-18:30. Vi är i Telegrafens PT-studio.




 

 Energy Boost 

Effektivt lunchpass på 30 min där alla oavsett nivå kan vara med. Funktionell träning med b. la TRX -band, boxhandskar och 3 D mattor. Vi tränar i Telegrafens PT studio med start 10/9 kl. 11:30-12:00.

Combat training Killar 13-17 år

Boxträning med inslag av crossfit. Alla killar 13-17 år kan vara med och träna utifrån sin nivå. Vi använder bl.a boxhandskar, medicinbollar, fria vikter och egen kroppsvikt. Bra fys att kombinera lagidrott, men passar även de som inte brukar träna. Alla är med utifrån sina förutsättningar. Kom och prova-på första passet, max 16 st. Start 11/9 kl. 17:45-18:30. Vi är i Telegrafens PT-studio. 






Bootcamp 

Effektiv och rough utomhusträning. Fokus ligger på gruppens och individens framsteg. Vi använder oss av olika redskap såsom däck, stockar, sandsäckar men även träning med egen kroppsvikt och gruppövningar där naturen ger oss utmaningar. Grundkravet är att du ska kunna jogga lugnt i 2 km. Start 8/9. Plats Färsjön


  Samling Färsjön



Mobility 

Här går vi igenom schyssta övningar för hela kroppen dvs fötter, höfter, bröstrygg och nacke. Ett bra återhämtningspass för dig som redan tränar mycket, men även för dig som inte tränar och behöver få igång kroppen så att den börjar röra sig som den ska och hålla sig skadefri. Få bättre funktion helt enkelt! Start 11/9 kl. 19:45-20:15

  Telegrafens PT-studio.


HIIT Performance 

Ett varierat och fartfyllt pass med fokus på snabbhet, explosivitet & puls. Alla kan vara med och du utgår ifrån dina förutsättningar. Vi använder oss av b. la 3D mattor, agilitybanor, medicinbollar och ketlebells. Vi tränar i Telegrafens PT-studio med start 10/9 kl. 18:50-19:30.

  Samling: Telegrafen

Crossfit

Crossfit är en av de mest variationsrika högintensiva träningsformerna för att uppnå kondition och styrka. Du utför antingen ett antal övningar så snabbt som möjligt eller utför så många rundor av övningar som möjligt. Bli ”allsidigt vältränad”. Alla kan vara med. Du tränar utifrån dina förutsättningar och utvecklas tillsammans med de andra i träningsgruppen.

Johanna Pettersson kommer att leda passet och hon tränar och tävlar själv i crossfit. Hon tävlar för HMD fitness i Bollnäs. Vi överraskar dig med nya utmaningar varje pass. Häng på, nu skruvar vi upp intensiteten!

  Samling: Telegrafen

Familjeträning - Succén är tillbaka!

Familjetid är kvalitetstid. Stäng av skärmarna och gå ut. Det bästa sättet att få igång hela familjen är att träna tillsammans. Alla kan vara med, vi jobbar utifrån dina och barnens förutsättningar. Vi har ingen åldersgräns, utan det är du som förälder som har det yttersta ansvaret för ditt/dina barn under träningen. Vi kommer att genomföra parövningar, hinderbanor, stationer och använda hela kroppen. 

Förra året blev det fullbokat på nolltid, så anmäl dig!

  Vi samlas vid Färsjöns parkering.

Crosscamp

gruppträning utomhus

Läs mer

PT-Träning

3D-Träning

Läs mer

Kickstart

Kostrådgivning & viktminskning

Läs mer

Löpning

Coaching, grupper m.m.

Läs mer

Crawlkurser

Nybörjare & Fortsättning

Läs mer

Rehab

Fasciabehandling & Träning

Läs mer

Golfkurs

Få en bättre golfsving

Läs mer

Fysträning

För lag och idrottare

Läs mer

Event

Skärgårdscamp, swimrun m.m.

Läs mer

Längdskidor

Klassiskt och skate

Läs mer